دوره آموزش بوت استرپ

بوت استرپ یک فریم ورک توسعه فرانت اند منبع باز و رایگان برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های وب است. دورخ های آموزش بوت استرپ و چارچوب بوت استرپ بر روی HTML، CSS و جاوا اسکریپت (JS) بنیان شده است تا توسعه سایت‌ها و برنامه‌های واکنش‌گرا و اولین موبایل را تسهیل کند. دوره های آموزش بوت استرپ دانشپذیر را آشنا می‌کند با طراحی واکنشگرا این امکان را برای یک صفحه وب یا برنامه فراهم می کند تا اندازه و جهت صفحه نمایش بازدیدکننده را تشخیص دهد. آموزش Bootstrap و به طور خودکار نمایشگر را مطابق با آن تطبیق دهد. رویکرد اول موبایل فرض می‌کند که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و برنامه‌های موبایلی مخصوص کار، ابزار اصلی کارمندان برای انجام کار هستند و به الزامات آن فناوری‌ها در طراحی می‌پردازد.

آموزش بوت استرپ شامل اجزای رابط کاربری، طرح‌بندی‌ها و ابزارهای JS به همراه چارچوبی برای پیاده‌سازی است. نرم افزار به صورت پیش کامپایل شده یا به عنوان کد منبع در دسترس دانشپذیران آموزش Bootstrap است.

مارک اتو و جیکوب تورنتون Bootstrap را در توییتر به عنوان وسیله ای برای بهبود سازگاری ابزارهای مورد استفاده در سایت و کاهش تعمیر و نگهداری توسعه دادند. این نرم افزار قبلاً با نام Twitter Blueprint شناخته می شد و گاهی اوقات در آموزش بوت استرپ به عنوان Twitter Bootstrap شناخته می شود.

در رایانه ها، کلمه بوت استرپ به معنای بوت کردن است: بارگذاری یک برنامه در رایانه با استفاده از یک برنامه اولیه بسیار کوچکتر برای بارگذاری در برنامه مورد نظر (که معمولاً یک سیستم عامل است).

در دنیای فیزیکی، دوره بوت استرپ ، فراگیری یک بند یا حلقه کوچک در پشت یک چکمه چرمی است که به شما امکان می دهد کل چکمه را روی آن بکشید و در استفاده عمومی آموزش بوت استرپ به کارگیری یک تلاش اولیه کوچک برای چیزی بزرگتر و مهمتر است. همچنین یک عبارت رایج وجود دارد،«خود را با چکمه های خود بالا بکشید»، به این معنی که از یک شروع کوچک به موفقیت دست پیدا کنید.

 

چرا آموزش بوت استرپ مهم است؟

اگر می‌خواهید به سرعت یک وب‌سایت ایجاد کنید، بدون اینکه تعداد زیادی CSS از ابتدا بنویسید، دوره آموزشBootstrap 4 ممکن است چارچوبی باشد که به دنبال آن هستید. در این دوره، خواهید دید که چگونه آموزش بوت استرپ چیدمان و ایجاد سایت های تعاملی و واکنش گرا را آسان می کند.

آموزش بوت استرپ به شما اطمینان می دهد که یک وب سایت پاسخگو و اولین موبایل دارید. در هر کاری که انجام می دهید، کاربران را قادر می‌سازید تا در میان محتوای تلفن‌هایشان پیمایش کنند، بسیار مهم است، زیرا این روزها آن‌ها معمولاً به وب‌سایت‌ها در تلفن‌هایشان بیشتر از رایانه‌های رومیزی دسترسی دارند.

سیستم شبکه 12 ستونی آموزش Bootstrap عناصر را روی هم قرار می‌دهد تا کاربران وقتی روی تلفن خود هستند به صورت افقی حرکت نکنند. «پاسخگو» یا ریسپانسیو به نحوه واکنش یک وب سایت به اندازه صفحه نمایشی که کاربران آن را مشاهده می کنند اشاره دارد. آموزش بوت استرپ در زمان شما برای ساخت یک فرانت اند صرفه جویی می کند. پلاگین های CSS و جاوا اسکریپت از پیش ساخته شده بوت استرپ به شما این امکان را می دهد که در زمان ساخت قسمت جلویی صرفه جویی کنید. اگر ضرب الاجل فوری دارید، افزونه ها می‌توانند به شما کمک کنند، به خصوص به عنوان یک توسعه دهنده برای یک شرکت نوپا.

آموزش بوت استرپ برای نمونه سازی عالی است. ممکن است در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ باشید و نیاز به توسعه سریع یک پروژه با حداقل قابلیت اجرا داشته باشید. با آموزش بوت استرپ، می توانید یک رابط کاربری ساده بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای کار روی طراحی ایجاد کنید. بعداً، هنگامی که آماده انجام این کار هستید، می توانید سبک های اضافی را در طراحی خود اعمال کنید.

بوت استرپ جامعه ای دوستانه از توسعه دهندگان دارد. با پیوستن به آموزش بوت استرپ در سایت هایی مانند StackOverflow، به راحتی می‌توانید با انجمن Bootstrap درگیر شوید. تیم بوت استرپ همچنین یک وبلاگ و حساب توییتر دارد.

 

مهارت های دور انداختن:

شما در مورد سیستم شبکه بوت استرپ برای ساخت طرح بندی های پیچیده یاد خواهید گرفت. سپس، با استفاده از آموزشگا های بوت استرپ و مؤلفه‌های ابزار Bootstrap، سایت خود را سبک و پر می‌کنید. با بوت استرپ، HTML، آشنایی با CSS و جاوا اسکریپت، در کمترین زمان وب سایت می‌سازید.

 

توجه به پیش نیازها:

برای شروع آموزش Bootstrap به درک اولیه HTML نیاز است. آشنایی با نحوه عملکرد CSS (انتخاب کنندگان CSS و قوانین بصری)  برای دوره آموزش بوت استرپ مفید خواهد بود، اما لازم نیست.

 

آموزش بوت استرپ و آینده شغلی

بیش از 6000 نتیجه شغلی در لینکدین وجود دارد که به Bootstrap برای نقش‌ها در ایالات متحده اشاره می‌کند. این آگهی‌های شغلی شامل عناوینی مانند «توسعه‌دهنده رابط کاربری»، «طراح وب – بوت استرپ» و «توسعه‌دهنده پیشرو» است.

اگر کار شما شامل توسعه وب و جنبه دیگری از تجارت مانند بازاریابی باشد، آموزش بوت استرپ نیز قطعاً برای شما ارزشمند است. به عنوان مثال، یک پست شغلی در لینکدین با عنوان «توسعه دهنده وب بازاریابی دیجیتال» است.

شرکتی که پست خالی را منتشر کرده است به دنبال فردی با درک استراتژی های بازاریابی مانند SEO و توانایی به کارگیری این اصول در توسعه front-end است.

 

آموزش بوت استرپ چقدر طول می کشد؟

آموزش بوت استرپ زمان زیادی را برای شما صرف نمی کند. بسته به میزان سفارشی‌سازی شیت‌های سبک، Bootstrap می‌تواند تنها یک یا دو روز طول بکشد تا تنظیم کنید. فراتر از راه‌اندازی اولیه، می‌توانید در مدت چهار هفته در استفاده از Bootstrap مهارت کسب کنید، با این فرض که دو ساعت در روز روی پروژه خود کار می‌کنید.

در آموزش بوت استرپ فرا خواهید گرفت هنگامی که در حال راه اندازی بوت استرپ هستید، می توانید تمام فایل های منبع را در پوشه ریشه خود دانلود کنید یا از روش CDN (شبکه تحویل محتوا) استفاده کنید. روش CDN به شما این امکان را می دهد که فایل ها را سریعتر بارگذاری کنید، زیرا زمانی که کاربر به وب سایت شما دسترسی پیدا می کند، تمام فایل های بوت استرپ از یک سرور بارگذاری می‌شوند.

زمان آموزش بوت استرپ قابل تنظیم است و می‌توانید با CSS خود سبک بوت استرپ را نادیده بگیرید. بسته به پروژه خود، ممکن است نیاز داشته باشید زمان بیشتری را برای سفارشی کردن Bootstrap متناسب با نیاز خود صرف کنید.

نکته مهم: اگر می‌خواهید یک front-end منحصر به فرد ایجاد کنید، Bootstrap ممکن است بهترین گزینه نباشد. سفارشی کردن بوت استرپ برای تطبیق با دیدگاه شما نسبت به اینکه یک فرانت اند چگونه باید به نظر برسد، خسته کننده تر از کدنویسی سخت CSS است. مانند هر فناوری دیگری، شناسایی موارد استفاده و اطمینان از استفاده از ابزار مناسب برای کار مهم است.

 

آیا دوره آموزش بوت استرپ سخت است؟

اگر درک اولیه ای از CSS و HTML داشته باشید، آموزش بوت استرپ دشوار نیست. اگر از افزونه‌های جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید، درک اولیه نحوه عملکرد جاوا اسکریپت توصیه می‌شود. نیازی نیست کلاس‌های CSS را در دوره Bootstrap حفظ کنید، اما باید بتوانید در اسناد Bootstrap پیمایش کنید تا بفهمید به چه کلاس‌هایی نیاز دارید.

 

نحوه آموزش بوت استرپ: گام به گام

هیچ راه واحدی برای آموزش بوت استرپ وجود ندارد. برخی از دانشپذیران ترجیح می دهند ابتدا اسناد موجود در وب سایت بوت استرپ را مطالعه کنند، در حالی که برخی دیگر دوست دارند قبل از شروع پروژه ها ویدیوها را تماشا کنند یا دوره های آنلاین بوت استرپ را  سپری کنند.

یادگیری یک فناوری جدید نیازمند درک برخی مفاهیم مقدماتی قبل از شروع دانلود فایل ها و پیکربندی یک چارچوب است.

فراتر از آن، سیر حرکت یادگیری شما ممکن است با سایر فراگیران متفاوت باشد. با این حال، بدانید که اصول رایج تصویر بزرگ وجود دارد که می‌توانید هنگام آموزش Bootstrap از آن‌ها استفاده کنید.

 

در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که باید هنگام اموزش Bootstrap دنبال کنید:

تصمیم بگیرید که چرا می خواهید در دوره آموزش بوت استرپ شرکت کنید. انگیزه اصلی شما برای یادگیری بوت استرپ چیست؟ آیا می خواهید در صورت نیاز آن را به عنوان یک مهارت داشته باشید؟ آیا می‌خواهید یک پروژه Back-end بسازید؟ آیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند کار می کنید؟

تصمیم بگیرید که آیا فایل های Bootstrap را دانلود کنید یا از CDN استفاده کنید. برای اطلاع از جزئیات نحوه دسترسی به بوت استرپ، وب سایت بوت استرپ را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهتر کار می کند.

برای شروع یک پروژه نمونه بسازید. نمونه‌های موجود در وب‌سایت Bootstrap را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا به سرعت با ساخت اجزای خود شروع کنید.

تعداد سفارشی سازی هایی را که باید انجام دهید را مشخص کنید. بسته به پروژه شما، ممکن است فقط به چند یا تعداد زیادی اصلاح نیاز داشته باشید. به یادگیری ادامه دهید. به تماشای فیلم های آموزشی، خواندن مقالات و انجام پروژه ها ادامه دهید تا مهارت های خود را واضح نگه دارید.

مهارت های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از بهترین راه‌های تقویت یادگیری این است که به دیگران یاد دهید چگونه کاری را انجام دهند. با شخص دیگری در تیم خود صحبت کنید که او نیز در حال ساخت یک وب سایت است یا یک آموزش YouTube را برای به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته اید انجام دهید.

 

بهترین دوره های بوت استرپ

منابع زیادی برای آموزش بوت استرپ وجود دارد و دانستن اینکه در چه دوره هایی سرمایه گذاری کنید می‌تواند دشوار باشد. در اینجا بهترین انتخاب های ما برای بهترین دوره های بوت استرپ وجود دارد.

 

دوره آموزشی: نمونه کارها برای مبتدیان با استفاده از بوت استرپ

هزینه: عضویت در دوره آموزشی (متفاوت است)

این پروژه هدایت‌شده ارائه شده توسط یک آکادمی معتبر در منطقه شما است. یک تجربه دو ساعته برای کسانی است که تازه با Bootstrap شروع به کار کرده‌اند. در این پروژه، نحوه ساخت نمونه کارها با استفاده از آموزش Bootstrap را یاد خواهید گرفت. عناصر این مجموعه شامل یک نوار ناوبری (همچنین به نام نوار ناوبری) و بخش «درباره من» و یک فرم ایمیل است.

طراحی وب برای همه: مبانی توسعه وب و تخصص کدنویسی

هزینه: عضویت در دوره آموزشی (متفاوت است)

در این تخصص، با تمام جنبه های طراحی وب، از جمله بوت استرپ و نحوه استفاده از آن در کنار HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنا خواهید شد. تخمین زده می شود که تکمیل این تخصص شش ماه طول بکشد، با سه ساعت در هفته. پس از اتمام، گواهینامه ای برای نشان دادن مهارت های خود دریافت خواهید کرد.

 

نتیجه

بوت استرپ یک چارچوب CSS است که برای کمک به شما در ایجاد وب‌سایت‌های واکنش‌گرا و مبتنی بر موبایل طراحی شده است. این فریم ورک می تواند در حرفه توسعه وب برای شما بسیار مفید باشد. آموزش بوت استرپ می تواند به شما کمک کند تا وب سایتی بسازید که مفتخر به نمایش آن در نمونه کار خود هستید. برای شروع کارآموزش Bootstrap لازم نیست در طراحی وب یا CSS متخصص باشید. قبل از شروع کار با این فریم ورک، باید اطلاعاتی در مورد HTML و CSS داشته باشید. اگر می‌خواهید از افزونه های جاوا اسکریپتی که بوت استرپ ارائه می دهد استفاده کنید، باید اصول اولیه جاوا اسکریپت را بدانید. داشتن دانش عمیق در مورد این فناوری ها به شما کمک می کند تا تجربه موفقی با بوت استرپ داشته باشید. اگر می‌خواهید در طراحی وب جلویی متخصص شوید، آموزش Bootstrap قطعا ابزاری است که می‌خواهید یاد بگیرید. با این حال، فقط به Bootstrap یا هر چارچوب CSS دیگری متکی نباشید: حتماً یاد بگیرید که چگونه به درستی از CSS و JavaScript به تنهایی استفاده کنید.

هدف شما از آموزش Bootstrap هرچه باشد، متوجه خواهید شد که منابع زیادی برای کمک به شما برای جستجوی شما وجود دارد. این‌ها شامل دوره های آنلاین، کتاب ها، آموزش ها و انجمن بوت استرپ است.

منبع